De vorbă cu trainerul Alexe Popescu despre cursul de Graphic Design
Alexe Popescu a studiat și a predat design grafic la Universitatea Națională de Arte, iar în prezent este designer la editura Publica. Experiența lui merge de la publicitate și colaborări cu The Marketing Heaven la graphic design și design de obiect. A fost art director la Saatchi&Saatchi România, designer al grupului de companii La Strada, iar din 2011 construiește propriul brand de design de obiect – Combina. A creat identitatea grafică a peste 40 de companii (vezi portofoliul său aici) și a lansat, împreună cu Doru Someșan, RO-KIT: un “concentrat” de identitate românească radiografiată prin 50 de simboluri, însoțite de povestea lor.
Nu o dată, Alexe Popescu a semnat și proiecte de design de produs, fiind foarte atras de geometria formelor și posibilitățile infinite de a fi creativ în design, folosind sau reciclând hârtia. Iată contul său de Instagram aici.
L-am luat pe Alexe la câteva întrebări și a rezultat un interviu-teaser pentru ce vei învăța în cadrul celor 4 workshop-uri care compun cursul intensiv de Graphic Design. Calendarul cursului aici.
Ce crezi că îi lipsește unui tânăr graphic designer, proaspăt ieșit de pe băncile școlii românești? Cu ce te-ai confruntat și tu după Universitate?
Temele din facultate sunt exerciţii foarte bune de creativitate. Ele ar trebui să fie dublate însă de experienţe practice, din “lumea clienţilor”. Un curs despre modul în care se creează, se prezintă sau se produce pentru lumea reală ar fi foarte interesant pentru un tânăr designer.
Ce nu te învață la școală și vei afla de la Cursul de Graphic Design?
Cursul va prezenta o selecţie de tool-uri de design, uneori ignorate sau insuficient folosite, utile şi celor la început de drum, dar şi celor care vor să-şi consolideze direcţia aleasă. Nu vreau să dezvălui mai mult, las supriza abordării metodei de training și a exercițiilor interactive de la curs să fie descoperită de viitorii mei cursanți.
Prea mulți “designeri”? Cu toții ne pricepem un pic și la Graphic Design? De ce e important să vii la un curs de Graphic Design, chiar dacă nu vei profesa? Să zicem că (doar vrei să) lucrezi într-un domeniu ce pune mare accent pe tot ce înseamnă vizual, design etc.
Consumăm zilnic enorm de mult design grafic, iar în România avem de-a face cu un bazar vizual plin de exemple negative. Criteriile de evaluare a designului sunt utile oricui, fie că produce sau foloseşte designul. În final, eşti ceea ce alegi.
Care ar fi minusurile acestui segment de design la noi? Unde simți că nu e suficient profesionalism, know-how?
În ciuda accesului masiv la informaţie din zona designului, realitatea din teren e de multe ori mediocră. Una din zonele care suferă foarte mult e semnalizarea spaţiului public.
Poți puncta câteva DO’s and DON’Ts pe care le recomanzi în contextul Graphic Designului de la noi?
La “DOs” ar fi de studiat graphic designul din UK, Germania sau Olanda. Focus-ul pe type and typography ar fi de asemenea foarte util.
Despre cum va arăta experiența ta la curs, îți povestim aici.
Dacă vrei să participi la curs, află detalii aici. Noi vom reveni cu pașii următori.
Fotografii: via Alexe Popescu & Creative Learning